Wednesday, November 10, 2010

terima kasih..

terima kasih..
kerana bersungguh..

kerna kau tidak berputus asa akan kami..
kerna kau teruskan jua langkah..
biarpun dunia dan seisinya menentangmu..

aku tahu ia teramat sukar.
aku tahu ia bagaikan gunung yang menghempap.

mendengar kisahmu.
kadangku ..



aku x pasti samada ku mampu tempuhi
tapi kau sentiasa menolak..
menolak ku ke depan
untuk meneruskan langkah..
kerna kau telah menunjukkan jalannya.
dan kau memujuk2 ku
agar menyusuri jalan itu

kerna kau dan aku dan mereka
tahu
ini satu-satu nya jalan

jalan yang Dia, aku , kau, mereka yakini.

tahukah kau..
walaupn kau jauh..

namun
kadang itu

kau seolah disebelah
memberi kekuatan

kau disebelah
menegur

kau disebelah
menyayangi

kau disebelah
memujuk

kau disebelah
memarahi...

kapan kan kita jumpa lagi..

mungkinkah ia terjadi?



kerna aku
terlalu menyayangimu
dan ku tahu
kau juga menyayangiku..

kau sebut namaku
pada saat terakhirmu

tahukah kau
betapa luluh hatiku
saat kau pergi

aku ingin kau disini!
bersama tiap langkahku.

aku tahu kau tahu
yang aku menyayangimu

aku ingin berjumpa denganmu
ingin berjabat tangan denganmu

ingin cerita segala isi hatiku

mungkinkah ia terjadi


kau datang
saat ku memerlukan

saat aku keseorangan

saat aku terkapai2


kau pimpin tanganku..
tuntun langkahku satu persatu

kadangku tersadung
banyak kali
tapi kau tetap
bantu ku berdiri kembali

mmg begitukah sifatmu?
mmg begitukah kau diciptakan?

kau begitu jauh
mengapa pada yang sama begitu dekat?

terima kasih
kerna berusaha sehabis mungkin
terima kasih
kerna tidak berputus asa
terima kasih
kerna shahadatul haqmu

jika tidak
tiada dia
tiada aku
tiada mereka

ku harap
agar kau dan aku
kan berjumpa
bercerita cinta
cerita ttg Dia
cerita ttg kau
cerita ttg aku
cerita ttg mereka

doakan ku
agar kekal
hingga ke penghujung jalan..

No comments:

Post a Comment